Akupunturom protiv alergija

Kihanje, šmrcanje, svrbež očiju, kako se boriti protiv toga?

Alergija je neprimjereni odgovor našeg imunološkog sustava na različite čimbenike u okolišu koje nazivamo alergenima. Taj odgovor može se očitovati na našoj koži, dišnim putevima ili na cijelom tijelu.

Alergijske bolesti dišnog sustava uzrokovane su preosjetljivošću na alergene s kojima dolazimo u dodir putem dišnog sustava, zrakom. Najčešće je to peludna groznica (alergijski rinitis) koja se očituje simptomima gornjih dišnih puteva (kihanje, kašljanje, šmrcanje). Ponekad peludna groznica može prijeći i u astmu, sa simptomima donjih dišnih puteva. Doticaj alergena iz okoliša sa sluznicom dišnog sustava senzibilizirane osobe pokreće složeni slijed događaja koji uzrokuju vrlo tipične simptome. Ovisno o alergenima koji ih uzrokuju, alergijski rinitis i astma mogu biti sezonski (peludi) ili cijelogodišnji (grinje, kućne životinje i plijesni).

U zapadnoj medicini najčešće korišteni lijekovi u borbi protiv alergija su antihistaminici. No, sve se više uz njih koristi i akupunktura koja pokazuje odlične rezultate i u kombinaciji s lijekovima, no i kao zamjena za njih.

Ideja akupunkture u liječenju alergije je da se “odblokira” stanje u kanalima (tzv. meridijanima) kako bi došlo do ponovnog protoka energije kroz njih. Time akupunktura izbacuje antitijela koja su dovela do alergije iz sluznica. Metoda je zapravo slična hiposenzibilizaciji u zapadnoj medicini, no ovaj je kineski princip ipak drugačiji.

Akupunkturnim iglicama stimuliraju se određene točke na tijelu kojima se potiče strujanje energije u meridijanima koji su “blokirani”. Tretman traje 30 minuta, te je potrebno 8-10 tretmana za nestanak simptoma. Kao i u svim drugim bolestima, najučinkovitija je prevencija, tj. 10 tretmana 1-3 mjeseca prije početka simptoma. Ovisno kako koja osoba reagira na tretman akupunkturom, u doba najjačih simptoma pacijenti imaju puno slabiju alergijsku reakciju ili ju uopće nemaju. Čak i trudnice mogu ići na akupunkturu protiv alergija, uz izbjegavanje stimuliranja točaka koje potiču trudove.

Akupunktura nije štetna i nema nuspojave, te je odličan izbor u borbi protiv alergija. Klinička studija prikazana na Svjetskom kongresu liječnika akupunkturologa u Edinbourghu dokazala je veću djelotvornost akupunkture koja se provodila tri mjeseca prije očekivanog alergijskog rinitisa od antihistaminika.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *